https://docs.spongepowered.org/stable/ru/plugin/practices/best.html
Advantages of Hybrid Mods
A hybrid mod leverages both a plugin component which interacts via the API, and a mod (or even coremod) in the same package. This has the disadvantages of a mod (breaks every version) but also the power of a mod (can interact with the game directly) coupled with some of the benefits of a Plugin (high-level abstract access to the game, and can also interact with other plugins as a peer).
The primary benefit of this system is that the maintenance burden is reduced when updating the mod, because any features accessed via the API are likely to be much more stable.
This type of mod can be used to implement plugins whose needs overflow the capability of the API (in the case of a plugin which needs to leverage mixins for a particular feature); but can also be used for mods which want to leverage services afforded by the API (e.g. a mod which wants to provide direct support for permissions or chat channels).
Unlike NMS-exploiting «plugins», a hybrid mod makes its nature clear.
Я немного не понимаю как работают гибридные моды (мне кажется).
Проблема в написании своих Forge модификаций (например для RPG сервреа) в том, что когда пользователь его скачивает, он по факту получает версию мода, скопируй, сам скинь в папку сервера и играй на здоровье. Я надеялся гибридный мод, мог бы решить проблему.
То есть написать систему обмена сообщениями, чтобы Forge мод хранил только модели/текстуры, и все остальное что клиенту важно для запуска, а сервер уже при помощи SpongeApi подгружал бы остальные штуки к клиенту так, чтобы пользователь не мог их скопировать, и администраторы могли изменять модификацию мгновенно из конфигов плагина например, или перезагружая сервер.
Упомяну, что я не кодер, и могу где то ошибаться в своих рассуждениях (скорее всего так и есть)